EKONOMI

FMN ul projeksionet për Shqipërinë: Kujdes me PPP

12:52 - 22.05.18 Gazeta Shqiptare
GSH APP Download on Apple Store Get it on Google Play

Në raportin e parë të post-monitorimit në Shqipëri, Fondi Monetar Ndërkombëtar vlerëson me tone pozitive ecurinë e ekonomisë shqiptare, por nga ana tjetër vë theksin te problematikat kryesore si dhe te sfidat kyçe.
“Shqipëria po shijon një rritje të fortë dhe të kënaqshme ekonomike, por kjo mund të mos zgjasë në rast se, nuk do t`i jepet një shtysë reformave”-thotë institucioni me bazë në Washington.




Biznesi vlerësohet se operon në një ambient të vështirë, gjë që pengon edhe investimet, thuhet më tej, ndërkohë që FMN vendos theksin sërish te momenti. Qeveria shqiptare duhet të shfrytëzojë kështu rritjen e fortë ekonomike, periudhën e mirë që po kalon Eurozona dhe sidomos potencialin e vendit për t`iu bashkuar Europës. Borxhi i lartë publik dhe hapi i konsolidimit fiskal vlerësohen si dy sfida të tjera madhore të qeverisë shqiptare.

Sa i përket projeksioneve, FMN nënvizon se rritja do të ngadalësohet lehtë këtë vit, në krahasim me vitin e kaluar, por vlerëson se në horizontin afat-mesëm do të ngjitet deri në 4%. Po kaq projektohet të jetë rritja ekonomike edhe në vitin 2023.

Vlerësimi i Bordit Ekzekutiv (pjesë nga raporti)
Shqipëria po gëzon rritje të fortë ekonomike, por nuk mund të zgjasë pa një shtytje të konsiderueshme për reformat strukturore. Vendi ende nuk është duke përfituar plotësisht nga kostoja e ulët e punës dhe afërsia me BE-në për shkak të një mjedisi të vështirë biznesi që pengon investimet. Prandaj është e rëndësishme që qeveria të përdorë kohët e mira për të nxitur axhendën e reformave për të hequr rritjen potenciale dhe për të pozicionuar vendin për të përfituar nga pranimi potencial në BE.
Borxhi publik mbetet i lartë. Huatw me probleme janw duke rënë, por vazhdojnë të ndikojnë në rritjen e përgjithshme të kredisë, veçanërisht në sektorin e korporatave. Sektori i energjisë elektrike në pronësi shtetërore duhet të vihet në një këmbë të qëndrueshme financiare dhe masat strukturore për rritjen duhet të vazhdojnë me më shumë energji. Përpjekjet për të adresuar këto sfida duhet të dyfishohen për të rritur elasticitetin e vendit ndaj goditjeve.
Adresimi i rreziqeve fiskale që paraqet niveli i lartë i borxhit publik dhe nevojat për financim mbetet një prioritet i lartë. Kjo kërkon më shumë përshtatje fiskale. Menaxhimi i borxhit publik duhet të fokusohet në zgjatjen e maturitetit të borxhit publik dhe diversifikimin e bazës së investitorëve.

Përmirësimi i pajtueshmërisë dhe administrimit të taksave është vendimtar. Progresi drejt taksimit të pronës me vlerë të bazuar është i mirëpritur, por zbatimi i tij kërkon përgatitje të kujdesshme. Autoritetet duhet të marrin parasysh masat shtesë të të ardhurave, duke përfshirë zgjerimin e bazës tatimore. Ata duhet të përmbahen nga ulja e normave tatimore ose dhënia e përjashtimeve të reja tatimore ose trajtime preferenciale tatimore që mund të komplikojnë sistemin e taksave dhe të shtrembërojnë shpërndarjen e burimeve në ekonomi.

Forcimi i institucioneve fiskale dhe vlerësimi i rreziqeve fiskale është një tjetër prioritet. Nevojiten përpjekje më të forta për të rritur kredibilitetin e kornizës buxhetore afatmesme. Prioritetet e vendosjes së investimeve publike, vlerësimi i projektit dhe monitorimi janë çelësi. MF duhet të përmirësojë regjistrimin fiskal dhe analizën ligjore, financiare dhe ekonomike të projekteve PPP dhe të sigurojë zbatimin e duhur të kornizës PPP.

Ndikimi i PPP-ve në kuadrin buxhetor afatmesëm buxhetor dhe qëndrueshmërinë e borxhit duhet të vlerësohet me kujdes.

 


Shfaq Komentet (7)

Shkruaj nje koment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.